Case study: Stropex

Stropex jest firmą z tradycjami, która od 32 lat tworzy rozwiązania dla budownictwa rodzinnego i budynków użyteczności publicznej.
Firma Stropex produkuje szereg elementów systemów budowlanych, kształtek, nadproży i systemów termo-ramowych oraz termo-panelowych. [Systemy EOS i EMO]
Jedną z pokrewnych spółek firmy jest Respireco, które zajmuje się produkcją i rozwojem innowacyjnego, polskiego urządzenia wentylacyjnego, które chronione jest patentem krajowym i licznymi zgłoszeniami międzynarodowymi.  [System EVR]

Dla spółek przygotowaliśmy w ostatnich kilkunastu miesiącach 3 rozbudowane serwisy internetowe, szereg animacji produktowych i rozwiązań e-commerce. Dla Stropexu prowadzimy także wielowątkowe kampanie reklamowe Google Ads pomagające dotrzeć z informacją o produktach spółki do wyspecjalizowanej grupy odbiorców.

Po pierwsze bezpieczeństwo

Już od początku współpracy ze Stropexem położyliśmy duży nacisk na bezpieczeństwo rozwiązań internetowych. Wcześniej firma borykała się z wieloma problemami związanymi z bezpieczeństwem serwera na którym znajdowała się strona firmowa. Brak odpowiednich zabezpieczeń serwera, niski poziom autoryzacji logowania oraz niezoptymalizowane rozwiązania ingerujące bezpośrednio w kod źródłowy CMS sprawiły, że firma borykała się z wieloma problemami związanymi z bezpieczeństwem. Stałe zautomatyzowane ataki wykonywane przez boty wykorzystujące luki bezpieczeństwa, narażały firmę na dodatkowe koszty i potencjalne straty wizerunkowe w momencie gdy usługi online nie były dostępne.

Dzięki głębokiej analizie problemów serwera, oraz po zdefiniowaniu źródła ataków internetowych, wdrożyliśmy szereg rozwiązań zabezpieczających, aby nowo uruchomione serwisy otoczyć dodatkową opieką i osłonić je przed kolejnymi atakami. W tego typu przypadkach, nawet po uruchomieniu całkowicie nowego serwisu, domena, która wcześniej była celem ataków – nadal pozostaje na listach zautomatyzowanych skryptów próbujących wedrzeć się na zaplecze Systemu Zarządzania Treścią. Odpowiednie narzędzia zabezpieczające CMS, wsparte przez narzędzia analityczne oraz wieloskładnikowy system logowania pozwoliły zablokować wszystkie próby nieautoryzowanych ataków typu Brute Force, oraz ataki próbujące wykorzystać błędy w strukturze CMS. Od momentu uruchomienia nowego serwisu spółki, skutecznie blokujemy próby włamań XSS [Cross Site Scripting] oraz wszelkie inne próby włamań próbujące wykorzystywać tzw. aktywne sesje.

Już od ponad 4 lat we wszystkich serwisach i sklepach które tworzymy w naszej agencji, natywnie instalowany jest moduł Wordfence, pozwalający aktywnie śledzić cały niechciany ruch na stronie internetowej, wyłapywać niedozwolone próby logowania, analizować statystyki prób łamania zabezpieczeń i ruch crawlerów. Wordfence to także znakomity sposób na śledzenie zmian repozytorium CMS. Każda nieautoryzowana zmiana plików źródłowych systemu, odstająca od referencyjnej biblioteki – jest natychmiast raportowana naszej agencji. W ten sposób stale odbieramy sygnały o potencjalnych zagrożeniach w kilkudziesięciu serwisach naszych klientów, otrzymujemy informacje, które z zastosowanych rozwiązań i wtyczek wymagają aktualizacji, oraz otrzymujemy cykliczne raporty w zakresie bezpieczeństwa stron naszych klientów.

Dzięki temu możemy skontaktować się i poinformować klienta o potrzebie wykonania aktualizacji/modernizacji serwisu z wyprzedzeniem, zanim wymagane będą działania doraźne na serwerze. Nasi klienci wykonują okresowe aktualizacje w różnych odstępach czasu. Zazwyczaj interwał ten uzależniony jest od stopnia złożoności serwisu lub sklepu, oraz jego popularności, a tym samym podatności na ataki. Nieprzekraczalną granicą, którą zawsze jednak sugerujemy posiadaczom stron i sklepów internetowych – niezależnie od ich wielkości – to minimum jedna, zbiorcza aktualizacja co najmniej raz w roku.

Strony internetowe skrojone na miarę

Dla spółek przygotowaliśmy łącznie 3 serwisy, w tym jeden obszerny sklep internetowy, zawierający dedykowane rozwiązania wariantowe produktów, uwzględniające specjalistyczne potrzeby sprzedaży kształtek i profili produktów budowlanych.

Stropex.pl to flagowy serwis spółki. Dla firmy odtworzyliśmy i poprawiliśmy główny serwis internetowy www.stropex.pl skupiający 3 podstawowe systemy rozwijane przez Stropex, tj.: EOS, EMO i EVR. Serwis posiada m.in. dedykowany system obsługujący obiekty 3D, z którymi internauci mogą wchodzić w interakcje, obracając przestrzennie obiekty i rozwijając opisy przypisane do wybranych elementów.

EMOstropex.com to sklep internetowy ze sprzedażą szeregu elementów termoizolacyjnych i montażowych stosowanych w stolarce okiennej i drzwiowej. między innymi systemu termo-ramowego oraz termo-panelowego, będących sztandarowymi produktami spółki Stropex. Energooszczędny Montaż Okien EMO firmy Stropex to rozwiązania dedykowane szczególnie dla domów energooszczędnych. System EMO gwarantuje doskonałe właściwości izolacyjne, spełniające wymagania ciepłego montażu okien nawet w domach pasywnych. 

Respireco.com to strona internetowa mająca na celu przybliżenie flagowego produktu spółki Respireco. Produkt ten jest innowacyjnym urządzeniem służących do bezkanałowej wentylacji z wysokosprawnym odzyskiem ciepła. Jego wysoką sprawność potwierdzają m.in. badania Instytutu Techniki Cieplnej Politechniki Warszawskiej, a innowacyjne rozwiązania zastosowane w urządzeniu chronione  są patentem krajowym 232075 i licznymi zgłoszeniami międzynarodowymi.

Podczas budowy serwisów i sklepu kluczowe było zachowanie spójnej identyfikacji wizualnej, przy jednoczesnym podkreśleniu odrębności każdego z segmentów oferty. Istotą budowy serwisów był także cel osiągnięcia wysokiej konwersji uwagi. Klient wchodząc na stronę internetową często po raz pierwszy ma kontakt z produktem, dlatego ważne jest aby przejrzystość treści i opisów pozwoliła na zachowanie skupienia klienta, mimo przedstawiania często specjalistycznych rozwiązań.

Obraz wart tysiąca słów

Niezwykle wymagającym zadaniem jest wyjaśnienie laikowi zasady działania złożonego urządzenia, w sposób prosty i przyjazny. Oprócz wsparcia server-side, dla spółki Respireco przygotowaliśmy też animowane prezentacje mające na celu przybliżenie zasad działania ich urządzenia wentylacyjnego.

Respireco to nazwa rodziny innowacyjnych urządzeń służących do bezkanałowej wentylacji z wysokosprawnym odzyskiem ciepła. Dla producenta urządzeń Respireco przygotowaliśmy  kilka animacji mających na celu zobrazowanie działania urządzenia oraz przedstawienie jego funkcji przewietrzania pomieszczeń i ograniczania pożaru.

Analiza produktu lub usługi z punktu widzenia potencjalnego odbiorcy oferty, jest często bardzo odświeżająca w budowaniu komunikacji na drodze firma – klient. Często producenci i usługodawcy tak głęboko “wchodzą” w swój produkt, że wiele kwestii jest zbyt oczywistych, aby o nich wspominać w komunikacji z klientem, lub podkreślane są hermetyczne technikalia, które wprowadzają niepotrzebny szum komunikacyjny podczas omawiania usługi.

Nasza agencja, zajmuje się zarówno przygotowaniem propozycji scenariuszy dla animacji, klipów video czy infografik, jak i samą ich realizacją – zawsze w ścisłej konsultacji z klientem. Przygotowujemy animacje i spoty video na targi, zoptymalizowane klipy do prezentacji w Internecie oraz różnego rodzaju krótkie formy w postaci przebitek, intro i outro, często przygotowywanych razem z oprawą dźwiękową i/lub z lektorem.

Wsparcie SEM

Marketing w wyszukiwarkach internetowych [Search Engine Marketing], to ogół działań promocyjnych w Internecie, które mają na celu uzyskanie jak najlepszej pozycji serwisu w wynikach wyszukiwania, dla wybranych słów / fraz kluczowych wpisywanych przez użytkowników w zapytaniu do wyszukiwarki. Po zakończeniu prac nad serwisami i sklepem dla spółek, zajęliśmy się szczegółową analizą ruchu użytkowników wchodzących na strony Stropexu z wyszukiwarki Google.
 
Obserwacja zachowań internautów, oraz analizy przepływu ruchu pozwoliły nam w ostatnich miesiącach zbudować optymalne kampanie reklamowe, skrojone pod potrzeby klienta i ściśle dopasowane do założonego budżetu miesięcznego. Istotą takich płatnych kampanii jest uzyskanie wysokiej konwersji z ruchu generowanego przez reklamy tekstowe wyświetlające się obok naturalnych wyników wyszukiwania. Konwersją w tym przypadku jest przełożenie stosunku ilości wejść kierowanych z reklam na ilość potencjalnych klientów, którzy skontaktują się z działem sprzedaży lub dokonają zakupów bezpośrednio w sklepie emostropex.com
 
Jednym ze wskaźników skuteczności samej reklamy jest parametr CTR [Click-through rate], który w postaci procentowej określa jaka liczba osób, które zobaczyły reklamę zdecydowały się na interakcję i przejście na stronę produktu. Kampanie miesięczne zawsze prowadzone są w ścisłej współpracy z klientem, a każda zmiana budżetu, zakres reklamy lub aktualizacja puli słów kluczowych dokonywana jest po wcześniejszej konsultacji. Kampanie dla naszych klientów, dla wygody ich prowadzenia, realizujemy w cyklach miesięcznych, a każdy taki cykl zakończony jest raportem podsumowującym przebieg danego okresu.
 
Kampanie Google Ads są znakomitym sposobem na zaistnienie w wyszukiwarce Google stron, które dopiero co pojawiły się w Internecie, a ich pozycja organiczna nie ma jeszcze możliwości pełnej konkurencji z innymi stronami danej branży, mającymi już od wielu lat umocnioną pozycję w wynikach wyszukiwania. Oprócz promocji startup’ów Google Ads to jednocześnie doskonałe i wysoce mierzalne rozwiązanie reklamowe dla firm, które posiadają już umocnioną pozycję w sieci. Dzięki Google Ads takie firmy mogą precyzyjnie definiować nowe cele sprzedażowe, badać nowe rynki zbytu, dokonywać testów A/B i analizować grupę odbiorców. Dla każdego rodzaju firm, oferujemy atrakcyjne modele współpracy w zakresie prowadzenia kampanii reklamowej. Każdorazowo budowę takich kampanii poprzedzamy analizą ruchu, oraz zdefiniowaniem potrzeb grupy docelowej potencjalnych klientów. Wysoki poziom mierzalności takich kampanii, wsparty szczegółowymi statystykami i raportami, jest obecnie jednym z najbardziej efektywnych sposobów prowadzenia reklamy internetowej, przy zachowaniu pełnej kontroli kosztów i z precyzyjną informacją zwrotną na temat efektywności wykonanych działań.
 
Jeśli zaciekawił Cię któryś z przedstawionych aspektów współpracy ze spółkami Stropex i Respireco – skontaktuj się z naszą agencją ORTH Multimedia, a postaramy się znaleźć idealne rozwiązania IT także dla Twojej firmy.