Pozycjonowanie

Posiadając już adres internetowy i witrynę firmową warto zadbać o jej dobrą pozycję w wynikach wyszukiwania najpopularniejszych wyszukiwarek, tak aby klienci mogli w łatwy sposób trafić na naszą stronę i wybrać oferowany produkt lub usługę.

Pozycjonowanie stron, nazywane inaczej SEO (ang. search engine optimization) to zespół działań dla konkretnej witryny, mających na celu zdobycie i utrzymanie jak najwyższej pozycji dla sprecyzowanych fraz kluczowych na stronach wyników wyszukiwania w wyszukiwarkach internetowych.

Podejmując się poprawy pozycji wyników wyszukiwania dla danej domeny zawsze staramy się działać na kilku płaszczyznach. W pierwszej kolejności przyglądamy się kodowi strony internetowej i dokonujemy jego optymalizacji, tak aby osiągnąć jak najwyższy wynik Page Speed Insight Google zarówno pod kątem wyświetlania na urządzeniach typu desktop jak i mobile.

Dobra optymalizacja SEO to także prawidłowy rozkład treści na stronie, analiza jakości tych treści oraz meta opisy i elementy widoczne tylko dla robotów sieciowych.

Działania pozycjonujące to wreszcie szereg działań zewnętrznych, polegających na promowaniu stron klienta w innych miejscach w sieci. Promocja adresów w formie precyzyjnych kampanii reklamowych – nie naruszających podstawowych zasad Google, wartościowe artykuły sponsorowane w merytorycznie kontekstowych portalach oraz wiele innych form promocji – połączonych w skoordynowanej kampanii pozwala na podniesienie wartości pozycjonowanej strony. Uzyskany wynik działań SEO/SEM szybko przekłada się na wysoką konwersję i podniesienie ruchu na docelowej stronie.

Ze względu na złożony i nieprzewidywalny charakter działań pozycjonujących wszystkie kampanie rozliczamy wyłącznie na zasadzie Pay Per Success – czyli tylko za osiągnięte wyniki.

Jak wygląda proces pozycjonowania i prowadzenia kampanii SEO w naszej Agencji:

  1. Wywiad z klientem, poznanie oczekiwań i nakreślenie celów które chcemy osiagnać
  2. Dobór puli fraz i słów kluczowych dla których chcielibyśmy podnieść pozycję w wyszukiwarce Google
  3. Analiza statystyk Google i działań konkurencji na polu wybranych fraz
  4. Wycena osiągnięcia dobrego wyniku pozycjonowania dla każdej frazy w 2 przedziałach [za osiągnięcie pozycji 1-3 i 4-10] pozycje które po zakończeniu kampanii nie osiągną pierwszych 10 wyników Google – nie są rozliczane.
  5. Rozpoczęcie działań pozycjonujących. Najczęściej pojedynczy cykl rozliczeniowy wynosi 1 lub 2 miesiące. Po cyklu klient decyduje czy kontynuujemy kampanię na kolejny cykl aby jeszcze bardziej podnieść lub umocnić pozycję.
  6. Rozliczenie wyników pozycjonowania zgodnie z ustaloną wyceną dla każdej frazy dokonujemy dopiero po zakończeniu danego cyklu pozycjonującego. Jeśli w danym cyklu nie uda nam się podnieść pozycji frazy tak wysoko aby znalazła się na pierwszej stronie Google – fraza nie jest w ogóle rozliczana.